Koncepcja Pracy Przedszkola Publicznego w Łąkcie Górnej
Podstawa prawna
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Statucie Przedszkola,
Rozporządzenia MEN z dnia 7 października 2009 r w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U,Nr 168, poz. 1324)
Przedszkole Publiczne w Łąkcie Górnej jest miejscem radosnej i mądrej zabawy.
Tutaj rozpoczyna się droga do świata wiedzy i sukcesu.
Ko n c e p c j a naszej pracy uwzględnia cztery płaszczyzny odniesienia:
Najważniejsze są jednak dzieci.
To im podporządkowane są cele, zadania i priorytety naszej działalności.
CELE:
PRIORYTETY:
Tak skonstruowane i założone cele pozwolą na realizacje naszych priorytetów, którymi są:
Nasze Przedszkole:
Zasady pracy
Zasady pracy w przedszkolu zapewniają podmiotowe traktowanie dziecka, są nimi:
1.Zasada indywidualizacji
2.Zasada integracji
3.Zasada wolności i swobody działania
4.Zaspakajanie potrzeb dziecka
5.Zasada aktywności
6.Organizowania życia społecznego
Metody
Aby zrealizować obowiązujące treści programowe, wykorzystywane będą metody aktywne, problemowe, twórcze oraz tradycyjne. Wszystkie metody pracy z dzieckiem uwzględniają podstawową formę jego aktywności, tj. zabawę. Organizacja pracy nauczyciela z wykorzystaniem w/w metod uwzględniać będzie wielostronny rozwój dziecka.
MODEL ABSOLEWNTA
Absolwent przedszkola to dziecko które :
SPOSOBY MOTYWACJI DZIECI:
SPOSOBY MONITOROWANIA OSIAGNIĘĆ DZIECI
SPOSOBY DIAGNOZOZWANIA ROZWOJU DZIECI
RODZICE:
Sposoby współpracy z rodziną dziecka:
RODZICE:
Sposoby przekazywania rodzicom osiągnięć dzieci:
NAUCZYCIELE:
ŚRODOWISKO I SPOŁECZNOŚĆ LOKALNA:
Współpraca ze środowiskiem :
Realizacja zadań przedszkola i jej formy:
W przedszkolu działa Rada Rodziców, wspierająca działalność placówki. Rodzice są naszymi sojusznikami, a nasze działania są skoordynowane.
Przedszkole podejmuje inicjatywy na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego, a także odpowiada na jego potrzeby. Ważnym aspektem pracy placówki jest udział w realizacji lokalnych i ogólnopolskich programów i projektów.
Placówka współpracuje z instytucjami działającymi na rzecz dzieci, a także promującymi zachowania przyjazne przyrodzie oraz zajmującymi się kulturą i tradycją. Krąg partnerów zewnętrznych poszerza się i wynika nie tylko z potrzeb przedszkola, ale także z potrzeb środowiskowych.
Przedszkole podkreśla swoją odrębność poprzez wypracowane tradycje własne. Kalendarz wydarzeń przedszkolnych i uroczystości pozostaje w ścisłym związku z tradycjami lokalnymi, narodowymi, a także potrzebami środowiskowymi.
W środowisku lokalnym przedszkole promuje swoje działania, zdrowie, ekologię, a także wartość tradycji zarówno lokalnych, jak i narodowych.
KIERUNKI DZIAŁANIA NA LATA 2022-2023
1. Aktualizacja i doskonalenie systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i monitorowanie jego funkcjonowania
2. Doskonalenie procesów wspomagania i edukacji dzieci, przygotowanie do obowiązku szkolnego.
3. Wszechstronne stymulowanie rozwoju dzieci poprzez kształtowanie ich zainteresowań z zakresu inteligencji matematycznej
4. Działania przedszkola na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa dzieci
5. Doskonalenie metod i form współpracy ze środowiskiem i rodzicami
6. Poprzez stwarzanie sytuacji zadaniowych oraz różnorodne formy pracy zapewnienie każdemu dziecku wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności bez nacisków i przymusu, rozbudzanie jego ciekawości i zaspokojenie naturalnej potrzeby poznawania otaczającego świata
7. Poszerzenie działań przedszkola o zajęcia ruchowe, nacisk na edukację sportową.
PODSUMOWANIENIE:
Dyrektor i Rada Pedagogiczna Przedszkola Publicznego w Łąkcie Górnej
„Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...”
32-731 Żegocina
Łąkta Górna 168