7.00 – 8.30
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, praca grupowa z dziećmi lub indywidualna praca według bieżących potrzeb. Wspieranie rozwoju dziecka przez zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia poranne lub aerobik.
8.45 – 9.15
Przygotowanie do śniadania. Porządkowanie sali, wybranie dyżurnych do pomocy przy posiłkach i innych czynnościach w ciągu dnia. Rozwijanie czynności samoobsługowych, wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania i estetyki.
Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłków, na zachowanie porządku wokół siebie i prawidłowej postawy przy stole. Wdrażanie do czynności higienicznych
i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9.15 – 10.45
Zajęcia edukacyjne prowadzone przez nauczyciela, realizowane zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego i według planu miesięcznego pracy. Stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci, działania plastyczne, konstrukcyjne i techniczne; ćwiczenia ogólnorozwojowe, grafomotoryczne, nauka liter, cyfr, czytania i pisania. Nauka piosenek, wierszy, słuchanie krótkich tekstów literackich. Zajęcia umuzykalniające, gimnastyczne, sprawnościowe i dodatkowe.
10.45 – 11.30
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery i wycieczki po okolicy. Tworzenie okazji do obserwacji przyrodniczych, eksperymentowania, odkrywania. Organizacja zabaw i gier sportowych kształtujących odpowiednią postawę dziecka. W przypadku, gdy pogoda uniemożliwia wyjście na zewnątrz to zabawy grupowe lub indywidualne w Sali, w kącikach zainteresowań lub przy stolikach: rysowanie, gry dydaktyczne, gry planszowe, ćwiczenia grafomotoryczne.
11.30 – 12.30
Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo – higieniczne.
Obiad.
12.30 – 13.00
Ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie muzyki klasycznej, słuchanie bajki czytanej przez nauczyciela, bajkoterapia.
13.00 – 14.15
Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy i gry kołowe. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem gier planszowych, ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne, ćwiczenia wspierające percepcje wzrokową i słuchową. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowanie dzieci. Zajęcia wyrównawcze – praca indywidualna nauczyciela z dziećmi.
14.15 – 14.30
Przygotowania do posiłku, mycie rąk, sprzątanie sali. Podwieczorek.
14.45 – 16.00
Zabawy ruchowe i swobodne. Zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi lub wynikającymi z potrzeb i zainteresowań dzieci. Zabawy w małych zespołach. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Zajęcia dodatkowe odbywają się według osobnego harmonogramu.
„Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...”
32-731 Żegocina
Łąkta Górna 168