Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

GALERIA 2023/2024

GALERIA 2022/2023

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

7.00 – 8.30

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, praca grupowa z dziećmi lub indywidualna praca według bieżących potrzeb. Wspieranie rozwoju dziecka przez zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia poranne lub aerobik.

 

8.45 – 9.15

Przygotowanie do śniadania.  Porządkowanie sali, wybranie dyżurnych do pomocy przy posiłkach i innych czynnościach w ciągu dnia. Rozwijanie czynności samoobsługowych, wdrażanie zasad higieny, kulturalnego zachowania i estetyki.

Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłków, na zachowanie porządku wokół siebie i prawidłowej postawy przy stole. Wdrażanie do czynności higienicznych
i porządkowych po zakończeniu śniadania.

 

9.15 – 10.45

Zajęcia edukacyjne prowadzone przez nauczyciela, realizowane zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego i według planu miesięcznego pracy.  Stwarzanie  sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci, działania plastyczne, konstrukcyjne i techniczne; ćwiczenia ogólnorozwojowe, grafomotoryczne, nauka liter, cyfr, czytania i pisania. Nauka piosenek, wierszy, słuchanie krótkich tekstów literackich. Zajęcia umuzykalniające, gimnastyczne, sprawnościowe i dodatkowe.

 

10.45 – 11.30

Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery i wycieczki po okolicy. Tworzenie okazji do obserwacji przyrodniczych, eksperymentowania, odkrywania. Organizacja zabaw i gier sportowych kształtujących odpowiednią postawę dziecka. W przypadku, gdy pogoda uniemożliwia wyjście na zewnątrz to zabawy grupowe lub indywidualne w Sali, w kącikach zainteresowań lub przy stolikach: rysowanie, gry dydaktyczne, gry planszowe, ćwiczenia grafomotoryczne.  

 

11.30 – 12.30

Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo – higieniczne.

Obiad.

 

12.30 – 13.00

Ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie muzyki klasycznej, słuchanie bajki czytanej przez nauczyciela, bajkoterapia.

 

13.00 – 14.15

Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy i gry kołowe. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy dydaktyczne z wykorzystaniem gier planszowych, ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne, ćwiczenia wspierające percepcje wzrokową i słuchową. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowanie dzieci. Zajęcia wyrównawcze – praca indywidualna nauczyciela z dziećmi.

 

14.15 – 14.30 

Przygotowania do posiłku, mycie rąk, sprzątanie sali. Podwieczorek.

 

14.45 – 16.00

Zabawy ruchowe i swobodne. Zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi lub wynikającymi z potrzeb i zainteresowań dzieci.  Zabawy w małych zespołach. Rozchodzenie się dzieci do domów.

 

Zajęcia dodatkowe odbywają się według osobnego harmonogramu.

 

Data dodania: 2022-10-24 10:19:37
Data edycji: 2023-03-06 12:46:41
Ilość wyświetleń: 849

„Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...”

Robert Fulghum

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej